a

Facebook

Copyright © 2019 Адвокат Деркач Денис

8:00 - 18:00

Ми працюємо з пн. по пт.

Телефонуйте для консультації

Facebook

Пошук
Меню
 

Реклама харчових продуктів: зміни до законодавства

Деркач Денис - адвокат > Новини / статті  > Реклама харчових продуктів: зміни до законодавства

Реклама харчових продуктів: зміни до законодавства

Чи згідні ви з тим, що ми з вами, як споживачі повинні бути належним чином проінформовані про якість та властивості харчових продуктів, що споживаємо?

6 серпня 2019 року був прийнятий новий Закон України “Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів”. Перш за все, вищезазначений Закон поширюється на рекламу харчових продуктів, а основною його метою є забезпечення належної поінформованості споживачів про харчові продукти.

Хотілося б донести, які нововведення передбачає цей закон та які переваги він має для споживачів.

  1. Згідно вимог нового закону, інформація про продукт НЕ ПОВИННА містити неправдивих відомостей щодо:

– характерних ознак, властивостей, складу, кількості, мінімального терміну придатності або дати «вжити до», країни походження або місця походження, способу виробництва (виготовлення) харчового продукту;

– непритаманних продукту властивостей або наслідків споживання;

– особливих характеристик продукту, якщо аналогічні продукти мають такі ж самі характеристики (наприклад шляхом підкреслення факту наявності або відсутності певних інгредієнтів та/або поживних речовин).

  1. Відтепер обов’язкова інформація про продукт має писатися літерами не меншими за 1,2 мм (їх всього є 12: назва продукту, перелік інгредієнтів, мінімальний термін придатності або дата “вжити до”, інструкція з використання та інша інформація, кількість харчового продукту в установлених одиницях вимірювання, будь-які особливі умови зберігання та/або умови використання (за потреби), найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про харчовий продукт, а для імпортованих харчових продуктів – найменування та місцезнаходження імпортера, країна походження або місце походження, інструкції з використання – у разі якщо відсутність таких інструкцій ускладнює належне використання харчового продукту, для напоїв із вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць – фактичний вміст спирту у напої, інформація про поживну цінність харчового продукту).
  2. Також Законом передбачено надання інформації про алергени, харчові продукти, продаж яких здійснюється дистанційно, про використання у харчовому продукті рафінованої олії або жирів рослинного походження, зокрема пальмової олії.
  3. Закон зобов’язує операторів ринку надавати споживачам інформацію й щодо того, чи піддавався харчовий продукт заморожуванню або розморожуванню. При цьому, назва таких продуктів має обов’язково включати слово «розморожений».

Що стосується відповідальності за недотримання вимог закону, то це тягне накладення штрафу у розмірі 15 мінімальних зарплат для юридичних осіб-виробників (62595,00 грн) і 10 мінімальних зарплат для ФОП (41730,00 грн).