a

Facebook

Copyright © 2019 Адвокат Деркач Денис

8:00 - 18:00

Ми працюємо з пн. по пт.

Телефонуйте для консультації

Facebook

Пошук
Меню
 

Особливості купівлі-продажу товарів через інтернет

Деркач Денис - адвокат > Новини / статті  > Особливості купівлі-продажу товарів через інтернет

Особливості купівлі-продажу товарів через інтернет

З розвитком технологій та економічної діяльності електронна комерція стрімкими темпами набуває популярності та з кожним днем залучає все більше і більше покупців. Кожен з нас щонайменше один раз користувався послугами інтернет-магазинів для того, щоб замовити певний товар (починаючи з офісного приладдя чи то одягу і закінчуючи меблями). Які особливості такого «договору купівлі-продажу» з використанням мережі інтернет та чим це питання регулюється в Україні?

Варто зазначити, що окрім Закону України «Про захист прав споживачів», який встановлює права та гарантії покупців та продавців та Цивільного кодексу, спеціальним законом для такого виду правовідносин є Закон України «Про електронну комерцію» .

Яка правова природа договору купівлі-продажу з використанням мережі інтернет?

За законом України «Про захист прав споживачів» ці правовідносини регульовані статтею 13, яка застосовує поняття «укладення договору на відстані», тобто з використанням засобів дистанційного зв’язку.

З прийняттям Закону «Про електронну комерцію» у 2015 році з’явилося законодавче закріплення таких термінів, як «електронний договір», «електронний правочин», «електронне повідомлення», «інтернет-магазин» та ін.. Таким чином, наразі ми маємо правове регулювання правовідносин (попри недосконалість), що виникають з електронної торгівлі в мережі інтернет.

Які основні особливості купівлі продажу з використанням мережі інтернет?

  • Продавцеві встановлюється обов’язок надання споживачу визначеної інформації про товар та продавця. Це відомості про: найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії; основні характеристики продукції; ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати; гарантійні зобов’язання та інші послуги, пов’язані з утриманням чи ремонтом продукції; порядок розірвання договору та ін. У разі ненадання такої інформації продавець несе відповідальність у вигляді штрафних санкцій згідно ст..23 Закону «Про захист прав споживачів».

Така інформація може бути надана, зокрема, в форматі електронного повідомлення.

  • Окрім того, в Законі про електронну комерцію встановлюються такі вимоги до продавців товарів, робіт, послуг в електронній комерції:

під час своєї діяльності та у разі поширення комерційного електронного повідомлення вони повинні забезпечити прямий, простий, стабільний доступ споживачівдо такої інформації:

  • повне найменування юридичної особи або ПІБ фізичної особи – підприємця;
  • місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання ФОП;
  • адреса електронної пошти та/або адреса інтернет-магазину;
  • ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи – підприємця
  • відомості про ліцензію (серія, номер, строк дії та дата видачі), якщо господарська діяльність підлягає ліцензуванню;
  • щодо включення податків у розрахунок вартості товару та, у разі доставки товару, – інформація про вартість доставки.
  • Як і у випадку придбання товару безпосередньо у продавця, у разі купівлі товару через інтернет-магазин споживач так само має право розірвати договір купівлі-продажу протягом 14 днів з моменту одержання товару чи його першої поставки (якщо товар поставляється частково);
  • У деяких випадках споживач НЕ МАЄ ПРАВА повернути товар, куплений через інтернет-магазин, зокрема якщо:

1) ціна товару або послуги залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;

2) договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто якщо товар не може бути проданий іншим особам або може бути проданий лише з істотними фінансовими втратами для продавця;

3) споживач відкрив аудіо- чи відеокасету або носій комп’ютерного забезпечення, які постачаються запечатаними;

4) договір стосується доставки періодичних видань;

5) договір стосується лотерей чи інших азартних ігор.

  • Продавець повинен поставити товар не пізніше 30 днів з моменту згоди споживача на укладення такого договору купівлі продажу. Звідси постає питання: що ж вважається згодою споживача на укладення договору?
  • Згода споживача (згідно Закону «Про електронну комерцію») може бути виражена у заповненні певних бланків (формулярів) в електронній формі, у формі надсилання продавцю електронного повідомлення а також в інших формах, що визначено самими суб’єктами господарювання в інформаційних системах.

Окрім таких основних вимог, є ще багато дрібних моментів, що стосуються купівлі-продажу товарів та послуг через Інтернет-комерцію і охопити їх всіх в одному дописі досить складно. Оскільки правове регулювання такого виду діяльності є новим для України, то наразі велика кількість продавців (інтернет-магазинів) не ознайомлені з новітніми вимогами до провадження такого виду діяльності, а відтак будь-яке порушення може нести за собою відповідальність, яка передбачена законом. Відтак, ми радимо звертатися до кваліфікованих юристів з метою приведення підприємницької діяльності у сфері електронної комерції до вимог сьогодення!