Фінансовий моніторинг: зміни до Кодексу адміністративного судочинства
Як вже відомо, набув чинності новий закон «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», який вніс чимало змін і до інших нормативних актів, зокрема і до Кодексу адміністративного судочинства. Зокрема, кодекс було доповнено новими нормами, що стосуються проваджень щодо осіб, що відмивають доходи, які суттєво відрізняються від загальної процедури адміністративного судочинства.
Які основні зміни в контексті даного закону внесені до КАСУ?
- кодекс доповнено новою статтею щодо особливостей провадження у справах за адміністративними позовами про оскарження рішень Державної служби фінансового моніторингу;
- рішення спеціально уповноваженого органу про продовження зупинення відповідних фінансових операцій оскаржуються до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ;
- особи, фінансові операції яких зупинено, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою про оскарження рішень цього органу у 10-денний строк з дня, коли вони дізналися або повинні були дізнатися про порушення їхніх прав, свобод чи інтересів;
- до позовної заяви про оскарження рішення Фінмоніторингу, як на підтвердження факту зупинення фінансових операцій позивач надає письмове повідомлення суб’єкта первинного фінансового моніторингу про номер і дату рішення спеціально уповноваженого органу про продовження зупинення відповідних фінансових операцій;
- рішення суду складається і підписується у день його ухвалення без права суду відкласти складання повного рішення. Копії повного рішення видаються особам, які брали участь у справі, негайно після проголошення такого рішення;
- строки розгляду таких справ скорочені – адміністративні справи будуть вирішуватися колегією у складі трьох суддів протягом 10 днів після відкриття провадження у справі у закритому судовому засіданні;
- рішення суду в такій категорії справ будуть виконуватися негайно;
- строки апеляційного розгляду таких справ теж скорочені – Суд апеляційної інстанції розглядає справу у дводенний строк після закінчення строку апеляційного оскарження з повідомленням осіб, які беруть участь у справі.
В цілому ми вважаємо прийняття таких новел в Кодексі адміністративного судочинства позитивними, оскільки вони дають можливість особі у скорочені строки захистити свої права. Поділіться в коментарях, чи стикалися ви з діяльністю такого органу як Державна служба Фінмоніторингу?