18
Серпень
0
Коментарів
Cкасування обов’язкового ведення книги обліку доходів для ФОПів
У категорії Новини / статті
Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців”, який набрав чинності 8 серпня 2020 року було удосконалено роботу електронного кабінету платника податків, спрощено податковий облік, та передбачено стимулювання добровільного обмеження паперового документообігу.
Закон вносить зміни до окремих положень Податкового кодексу України, зокрема:
- скасовується вимога обов’язкової реєстрації книги обліку доходів та витрат, а також скасовується обов’язок ведення книги обліку доходів для ФОП 1 та 2 групи спрощенців та 3 групи, які не є платниками ПДВ. Такий платник податків за власним бажанням може вести книгу обліку доходів в паперовому або електронному вигляді. Відповідальність у вигляді штрафів за неведення або помилки у книзі доходів настає, тільки якщо такий платник повідомив про бажання вести книгу обліку доходів;
- поліпшено електронну взаємодію платників податків з податковими органами. Копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику, відображатимуться в електронному кабінеті;
- визначено, що контролюючий орган веде листування з платниками податків в електронній формі, якщо вони подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет;
- запроваджується автоматична реєстрація в електронному кабінеті отриманих документів від платника податків;
- передбачено, що в електронному кабінеті мають міститися дані щодо суми та дати узгодження грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом.
- спрощується механізм доведення платником податків відсутності його вини через технічний збій у роботі електронного кабінету, зокрема, скасовується необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок.
Сподіваємося, такі зміни значно полегшать ведення звітності підприємцям та покращать взаємодію контролюючих органів з платниками податків!